‘We doen het hier nét even anders!’

Geplaatst op: 28-09-2016

BARNEVELD – Afwijken van de meest voor de hand liggende keuzes. Jong en fris advies geven. En perfect werk afleveren. In de afgelopen tien jaar waren het deze pijlers die Dennis Kooloos Woninginrichting tot een ambitieuze en succesvolle onderneming maakten. En trends? Daar zitten ze bovenop!



Helemaal
hip en happening is de design gietvloer, vertelt Nathasja Baalman die als adviseur de leiding heeft over de showroom op De Briellaerd. Deze 4 millimeter dikke cementgebonden gietvloer heeft een industriële en robuuste uitstraling en lijkt sprekend op origineel beton. De aanvragen bij Dennis Kooloos Woninginrichting voor deze vloeren strómen echt binnen. Want niet alleen de zakelijke markt ontdekt deze stoere, robuuste vloeren. Ook particulieren staan in de rij. Niet zo gek, vindt Nathasja. Want de vloeren hebben niet alleen een industriële en stoere look, maar zijn ook geschikt voor vloerverwarming, zijn ijzersterk en bovendien gemakkelijk schoon te houden.

Dendennis-kooloos-showroomnis is in deze regio de enige die deze vloeren kan bewerken, vertelt Nathasja. ,,Het is een vak apart en het vereist een bepaalde techniek: het cement wordt op de egale vloer gegoten en vervolgens uitgesmeerd. Vervolgens moet het een dag drogen en wordt de vloer gelakt. Het resultaat is dat je geen naden hebt, alleen vegen. Dat geeft een hele mooie uitstraling. Het wordt veel toegepast in keukens, maar in een woonkamer of slaapkamer kan het natuurlijk ook. Je kunt deze vloeren met veel stijlen combineren. Wat je nu veel ziet is dat het betonnen aanrechtblad en de betonnen vloer op elkaar worden afgestemd, in combinatie met houten kastjes.’’ Dennis Kooloos Woninginrichting werkt met het merk Beton Flow. Het kleurenpalet varieert van verschillende grijstinten tot babyblauw en olijfgroen. In de showroom zijn alle kleuren voorhanden.
In de showroom aan de Anthonie Fokkerstraat zijn voornamelijk innoverende en succesvolle merken te vinden. ,,Voor elk budget’’, benadrukt Natasha. De uitdaging is om elke keer weer met wat nieuws te komen. Want dat is kenmerkend aan hun advies en werkwijze. ,,We laten graag zien wat de koplopers in woninginrichting te bieden hebben. Dat betekent dat we soms afwijken van wat standaard is. De klant óók die extra grote tegels laten zien, of die afwijkende kleur band in de jaloezieën. Zeker jonge mensen zijn juist vaak op zoek naar nét even wat anders en vinden dat heel leuk.’’

En dan de werkwijze van Dennis Kooloos Woninginrichting. ,,Vraag maar aan onze klanten’’, lacht Nathasja. ,,De meeste nieuwe klanten komen hier via hun oom, buurvrouw, zwager of ouders. We werken met een klein team en dat heeft z’n voordelen. Er gaat weinig mis en de lijnen kunnen niet korter. En met de showroom als vaste uitvalsbasis kunnen we onze producten ook beter presenteren en is het klantcontact nog makkelijker geworden.’’

Lees meer over Dennis Kooloos Woninginrichting

Andere Reportages